Eigen werk

Van 2D naar 3D

In het begin van mijn werk richtte ik mij in eerste instantie op filmpjes van 2D foto naar 3D filmpje. Het is een proces van het toevoegen van diepte en volume aan platte afbeeldingen, wat resulteert in een driedimensionale representatie die kan worden gemanipuleerd, gevisualiseerd en in diverse toepassingen kan worden gebruikt. Bijvoorbeeld door mensen of dieren erin te plaatsen.

Zie voorbeelden mogelijkheden. 2D naar 3D


3D-kunst en sculpturen 

Na mijn ervaringen met 2D naar 3D wilde ik kijken of Digitale 3D-kunst en het maken van sculpturen in een virtuele omgeving met behulp van computersoftware een uitbreiding kan zijn. De keuze uit diverse softwareprogramma’s was het moeilijkst. Het bleek dat veel Nederlanders met Blender werken, en maar weinig met Unreal Engine. In principe zijn ze allebei gratis. Dus gekozen voor Unreal Engine omdat met name het maken van een landschap meer mogelijkheden had.

Zie voorbeelden. 3D kunst